Återlämning av fordon med Santander Leasing
Du kan återlämna din bil genom att lämna den till den återförsäljare som kommer att leverera din nya bil. Om din nya bil istället levereras med transport till dig, vänligen meddela oss så hjälper vi dig med återlämningen av din befintliga bil.
Om du inte har någon ny bil att hämta ut utan endast behöver återlämna en bil, kan du lämna den hos närmaste märkesåterförsäljare. Vänligen se till att kontrollera med märkesåterförsäljaren om de kan hantera återlämning av bilar, eftersom de inte är förpliktigade att göra det.
Alternativt kan bilen placeras på den överenskomna platsen, till exempel din arbetsplatsparkering, och vi kan hämta upp den därifrån. Du kan lämna nycklar och annan dokumentation i receptionen och meddela oss om det.
Slutlig inspektion för att kontrollera bilens skick
Efter återlämnandet av bilen genomgår den en slutlig inspektion utförd av en oberoende part för att bedöma dess skick. Om ni önskar medverkar vid denna inspektion kontakta eol@santanderleasing.se. Inspektionen tar hänsyn till vanligt slitage, som mindre märken och repor. Vid mer allvarliga skador kan det tillkomma extra kostnader. För att undvika att bli fakturerad för saknade föremål och skador som täcks av försäkringen, följ våra återlämningsriktlinjer.
Exempel på skador som bör åtgärdas:
- Repor: Förändringar i lacken där repan är tillräckligt djup för att man ska kunna känna den med en nagel och inte försvinner vid polering.
- Bucklor: Förändringar i bilens plåtdelar.
- Andra skador: Skador som orsakats av eftermonterad utrustning, stenskott, spruckna rutor, skadade lister, skadad inredning, kantstötta fälgar och liknande.