Händelser utanför telefontid: förlorat drivmedelskort, haveri eller skada

Om du behöver hjälp utanför våra öppettider med ett borttappat drivmedelskort, haveri, eller en skada som hindrar dig från att köra vidare, följ anvisningarna nedan för att få den hjälp du behöver.

Händelser utanför telefontid: förlorat drivmedelskort, haveri eller skada

Om ditt fordon råkar ut för ett haveri eller skada som gör att du inte kan köra vidare, kontakta i första hand din märkesassistans för bärgning. Märkesassistans är det specifika nätverk för bärgningstjänster som ditt bilmärke tillhandahåller. Om du exempelvis kör en KIA, vänder du dig till KIA Vägassistans. 

Skulle du inte nå din märkesassistans eller behöva hjälp att hitta rätt kontakt, kan du ringa Santander Leasings jourtjänst på 020 22 44 66. Observera att detta nummer endast gäller när fordonet är okörbart.

 

Förlorat drivmedelskort

Om du tappar bort ditt drivmedelskort utanför våra kontorstider är det viktigt att agera snabbt för att förhindra missbruk. Genom att spärra kortet omedelbart kan du undvika obehörig användning och oväntade kostnader på nästa faktura. Om kortet inte spärras i tid kan du bli personligen ansvarig för eventuella kostnader. 

 Viktigt: 

  • Spärra kortet direkt genom att kontakta det drivmedelsbolag som utfärdat kortet. De flesta har dygnet runt-service för detta. 
  • Om du misstänker att kortet hamnat i orätta händer kan du också göra en polisanmälan för extra säkerhet. 

 

Drivmedelskort och kontaktinformation för spärr: 

  • Preem: Ring 020 450 450, utanför öppettider kopplas du till deras spärrservice. 

Laddkort och laddbrickor: 

  • E.ON: Ring 0771 70 77 00 för spärrservice och borttagning av RFID-kort.