Händelser utanför telefontid: förlorat drivmedelskort, haveri eller skada
Om ditt fordon råkar ut för ett haveri eller skada som gör att du inte kan köra vidare, kontakta i första hand din märkesassistans för bärgning. Märkesassistans är det specifika nätverk för bärgningstjänster som ditt bilmärke tillhandahåller. Om du exempelvis kör en KIA, vänder du dig till KIA Vägassistans.
Skulle du inte nå din märkesassistans eller behöva hjälp att hitta rätt kontakt, kan du ringa Santander Leasings jourtjänst på 020 22 44 66. Observera att detta nummer endast gäller när fordonet är okörbart.
Förlorat drivmedelskort
Om du tappar bort ditt drivmedelskort utanför våra kontorstider är det viktigt att agera snabbt för att förhindra missbruk. Genom att spärra kortet omedelbart kan du undvika obehörig användning och oväntade kostnader på nästa faktura. Om kortet inte spärras i tid kan du bli personligen ansvarig för eventuella kostnader.
- Om ärendet inte är brådskande kan du använda vårt formulär för att spärra eller avsluta kortet under nästa arbetsdag.
Viktigt:
- Spärra kortet direkt genom att kontakta det drivmedelsbolag som utfärdat kortet. De flesta har dygnet runt-service för detta.
- Om du misstänker att kortet hamnat i orätta händer kan du också göra en polisanmälan för extra säkerhet.
- Nybeställning av kort kan endast ske via oss. Du gör detta enklast genom att använda våra Förartjänster.
Drivmedelskort och kontaktinformation för spärr:
- Preem: Ring 020 450 450, utanför öppettider kopplas du till deras spärrservice.
- Shell: Spärrservice på 0200 810 400.
- ST1: Spärrservice på 020 46 17 70.
- Circle K: Dygnet runt på 08 429 63 00.
- OKQ8: Spärrservice på 020 65 65 65.
Laddkort och laddbrickor:
- E.ON: Ring 0771 70 77 00 för spärrservice och borttagning av RFID-kort.
- MER: Spärrservice tillgänglig mellan 08:00–16:30 på helgfria vardagar, ring 077 44 33 900.
- Northe: Kontakta support@northe.app. Du kan själv avaktivera din laddnyckel direkt i Northe-appen, där den automatiskt spärras.