Jobba hos oss - Kom och bygg framtidens Leasingbolag hos oss!

Vi lever vårt varumärke genom att ha en kultur som genomsyras av våra värdeord – Simple, Personal and Fair. De är nyckeln till hur vi blir det självklara valet för våra kunder och den bästa arbetsplatsen för våra anställda.

Vill du bli en av oss?

Se våra lediga tjänster.

Credit Analyst to Santander Leasing Malmö

f you thrive in a dynamic and changing environment we have a brand new role to offer!

You will be responsible for developing and fine-tuning our credit risk strategy, framework and risk appetite, securing sound credit processes, specialized service, and facilitate best practice sharing.

Independent evaluation and assessment of change request and new product introductions influencing credit risk including end-to-end profitability and the risk/cost of servicing the product is part of the role.

You will effectively summarize and communicate underwriting trends, portfolio performance, new business profitability by segment and changes on credit policy to management.
 

Key Responsibilities

  • You are responsible for the evaluation, analysis and presentation of the risk situation of credit exposures for our customers
  • To this end, you compile credit decision applications for the responsible credit authority levels and committees, including the assessment and judgement of the financial situation of our customers (prospective and current)
  • Using your delegated credit decision authority level, you are responsible for deciding on the granting of leasing/rental approvals, respecting legal and internal policies and rules
  • It is your responsibility to analyze, monitor, and prepare internal credit line approvals as well as to monitor your assigned customer portfolio
  • Execute and monitor risk process controls within the internal control model
  • Ensure that risk levels and business processes are consistent with the bank’s risk appetite and risk tolerance
  • Secure adequacy to credit risk frameworks, monitor the customer and portfolio performance and raising concerns and recommendations to the Risk Function
  • In addition, you will participate in occasional customer contacts, via phone, electronic means or, in exceptional cases, in person
  • The negotiation of conditions of approval with Sales is part of your daily business
     

Qualifications

  • A strategic mindset with the ability to execute detailed operational plans
  • Degree in Business Administration, preferably with a focus on Finance, Banking or similar
  • Several years of experience in credit risk management, preferably in the credit analysis and decision for international commercial customers with larger exposures
  • Profound understanding of the financial analysis of commercial customers, both Swedish and international (local Swedish GAAP and IFRS)
  • Very strong analytical mindset
  • Ability to learn new skills and systems quickly
  • Professional abilities in persuasion and negotiation
  • High personal motivation, self-driven and proactive
  • Attention to details
  • Microsoft Office advanced user (Advanced Excel)
  • Strong communication and presentation skills
  • Fluency in Swedish and English, both written and spoken


About us
Santander Leasing is a leading provider of vehicle leasing solutions, offering flexible and innovative financial products to businesses across Sweden. We have 2 offices, a local headquarters in Malmö and a sales office in Stockholm. With us you will definitely get some really committed, dedicated and professional colleagues who also like to have fun together at work.

Application
If you’re ready to be part of the growth of Santander Leasing’s business, we’d love to hear from you. Please submit your resume and cover letter outlining your qualifications and motivation for the position to morten.handsdal[at]santanderleasing.se, latest June 15.

We appreciate your application as soon as possible as we will be conducting interviews on an ongoing basis, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. Applications without the two attachments mentioned will be ignored.

Warm welcome with your application!

Publicerad 23 maj, 2025

Våra värdegrunder

Think customer

Jag bryr mig om våra kunder, så jag går den extra milen för att förtjäna deras förtroende och lojalitet. Kunderna efterfrågar mer än någonsin en bank som är enkel, personlig, rättvis. Think Customer innebär att gå längre för att förtjäna lojalitet och förtroende från de människor vi är i kontakt med. Var och en av oss måste sätta oss i den genomsnittliga kundens skor och alltid tänka på hur våra handlingar påverkar kunderna. Vi måste förutse och uppfylla alla frågor, problem och behov som våra kunder kan ha. Det innebär att gå utöver det för att tillhandahålla en tjänst i världsklass.

Embrace change

Jag anammar nya utmaningar och jag ser nya sätt att göra saker som en möjlighet att växa. Världen rör sig snabbt. Ny teknik, ett ständigt föränderligt konkurrenslandskap och sociala trender har höjt samhällets förväntningar på företag. Santander har satt fasta åtaganden för netto-noll koldioxid till 2050, åtaganden vi måste uppfylla. Förändring kräver ansträngning och ställs naturligtvis inför motstånd. Inbjudan är att möta det med ett medvetet tankesätt av möjlighet i stället. Förändring kan innebära att vi gör misstag. Det ska vi inte vara rädda för. Misstag är priset för framsteg: vi bör lära av dem – och kom ihåg att det största misstaget av alla är att ignorera de förändringar vi måste göra.

Act now

Jag agerar med ansvar och jag gör saker enkelt när det är möjligt. Komplexitet dödar tillväxt. Dynamiska företag rör sig som ett smidigt kollektiv, fritt från byråkrati och komplicerade processer. Det är så vi måste vara. Vi måste ta ansvar för våra egna uppgifter och göra dem snabbt och ansvarsfullt, samtidigt som vi uppmuntrar kollegor att göra detsamma. Oavsett om det är vårt eller ett annat teams ansvar måste vi ta bort hinder som bromsar oss.

Move together

Jag söker möjligheter att främja samarbete och arbeta tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Det är bara genom att arbeta som ett team som vi kan lösa de svåraste utmaningarna. Det är därför vi skapade One Santander. De bästa teamen gör det bästa av allas kompetens för att få jobbet gjort. Mångfald kan vara en av våra största styrkor, men bara om vi samarbetar och lyssnar på varandra, och rör oss som en.

Speak up

Jag känner mig fri att lyfta vilken idé som helst eller ställa vilken fråga som helst och bygga en miljö av respekt och förtroende. Jag är bekväm med att dela och få feedback. Alla måste säga ifrån. Där problem och idéer inte delas, delas inte heller lösningar. Alla i verksamheten har ett unikt perspektiv, och eftersom det är unikt är det användbart. Vi behöver alla, från de äldsta till de yngsta, ha självförtroendet att utmana oss att göra bättre: vi måste alla vara beredda att ge och ta emot ärlig feedback, och vi måste alla känna oss säkra på att de frågor vi ställer kommer att tas upp.

Ett nordiskt leasingföretag med spanska rötter

Santander Leasing AB är ett dedikerat team på 30 specialister och en del av Santander Consumer Finance med över 1,100 medarbetare.

Vi tillhör den globala bankkoncernen Banco Santander, en av världens största banker med 144 miljoner kunder  i över 45 länder.