Vad händer om företaget som tillhandahåller din laddbox plötsligt beslutar att avveckla sin tjänst – och ersättningen för hemmaladdning uteblir?
Det är inte en hypotetisk fråga. Under det senaste året har vi sett detta hända. När Mer oväntat avslutade sina tjänster stod flera förare utan möjlighet att ladda hemma, vilket i sin tur ledde till att ersättning för hemmaladdning uteblev.
Hur vi kan hjälpa dig
Ett konkret exempel på hur vi har kunnat hjälpa förare som drabbades av Mers nedläggning är att vi, med arbetsgivarens samtycke, kopplade ihop föraren med OKQ8 eller Northe. Dessa undersökte sedan möjligheten att antingen ta över den befintliga laddboxen eller installera en ny. På så sätt kunde föraren snabbt få tillbaka en fungerande hemmaladdningslösning och åter bli berättigad till ersättning.
Så här gör du om du är osäker på din laddlösning
Om du befinner dig i en liknande situation, rekommenderar vi att du tar kontakt med OKQ8 eller Northe för att få din laddbox upplåst eller uppkopplad på nytt. Innan du byter leverantör är det viktigt att du först rådgör med din arbetsgivare. Eftersom det är arbetsgivaren som står för kostnader kopplade till drivmedelskort och ersättning för hemmaladdning, är det alltid bäst att säkerställa att allt är i linje med företagets policy innan ett byte sker.
Tveka inte att höra av dig till oss om du står inför en liknande situation. Vi hjälper dig att hitta en lösning!
Vad kostar det att ladda elbilen hemma?
Vad kostar det att ladda bilen kontra att tanka med diesel? Vart är brytpunkten, dvs. när blir laddning dyrare än att tanka diesel?
Laddlösningar för hemmaladdning
Optimera din hemmaladdning med OKQ8 eller Northe och få ersättning för att ladda din bil hemma. Laddlösningar för hemmaladdning